Garantie of reparatie? Stuur je drone altijd naar DJI Repair

Als klant gaan we er vaak vanuit dat verkopers hun plichten nakomen en jou als klant zo goed mogelijk helpen met garanties en reparaties. In de meeste gevallen is dit ook het geval, maar bij drones (en met name die van DJI) zien we helaas toch dat het vaak mis gaat.

Daarom luidt ons advies:

Stuur je DJI product altijd naar DJI

Via deze link: https://repair.dji.com/repair/index?lang=en

Kom je er niet uit? Hier vind je onze handleiding voor DJI Repair.

Let op: gebruik nooit onze adresgegevens en stuur nooit iets naar ons op zonder overleg vooraf. 

Waarom je het beter zelf via DJI kunt oplossen

  • je krijgt de meest vakkundige service van de fabrikant zelf,
  • het is meestal binnen 1 a 2 weken vervangen of gerepareerd,
  • het is voordeliger en sneller dan via je verkoper.

Wanneer u direct melding maakt van een defect product wordt het probleem meestal binnen 2 weken, en vaak zelfs binnen slechts één week, opgelost door de ervaren technici van DJI. Reparaties buiten garantie worden voor een goede prijs uitgevoerd op basis van een duidelijke prijsopgave waarbij u ervan verzekerd kunt zijn dat ieder probleem 100% vakkundig is opgelost en uw drone weer helemaal bedrijfszeker en veilig is volgens de normen van de fabrikant.

Trap niet in reparaties via de verkoper waarbij zij de prijs presenteren; meestal is dit slechts een (flinke) marge en vertraging bovenop de service via DJI en soms wordt het zelfs onvakkundig zelfs gerepareerd (met mogelijk verlies van garantie). Als u reparatie via een drone vekoper accepteerd verzeker uzelf er dan van dat ze een geautoriseerde service partner van DJI zijn.

De service van DJI is snel en schappelijk, met de zekerheid dat uw drone weer helemaal in orde is met behoud van volledige garantie. 

In dit artikel leggen we al uit waarom de service van DJI uitstekend is (zeker ten opzichte van een aantal jaren geleden).
Helaas zien we in de praktijk dat sommige wederverkopers de service namens DJI soms dramatisch slecht uitvoeren waarbij slecht gecommuniceerd wordt met klanten, de tijd tussen insturen en reactie soms maanden kan duren, facturen erg hoog zijn en de klant niet of nauwelijks uitleg krijgt over de toedracht en de rekening maar moet accepteren

Daarom adviseren wij u drone niet naar de verkoper te sturen voor reparatie of garantie, maar naar DJI: zij nemen hun verantwoordelijkheid en reputatie zeers serieus en komen vrijwel altijd met een goede oplossing.